Jag har nu installerat Windwos Vista på en maskin som tidigare hade Windows XP. Innan installationen sparade jag undan alla filer som låg under c:\Documents and settings. Men nu när jag försöker komma åt dessa filer så säger Vista att jag inte har rättigheter till filerna. Har inte Vista på denna maskin men det man gör är att man högerklickar på ovanliggande mapp i utforskaren, väljer säkerhet, avancerat, ägare osv, och väljer att ägandeskapet även skall gälla underliggande objekt... Alternativen kan ev. vara dolda men det fixar man (har jag för mig) via mappalternativ... Jag har redan provat att sätta användare för ovanloggande mapp, men jag har inte haft framgång Läs följande som tar upp hur man tar över rättigheter:Kommer inte åt mina dokument från före installationen av Windows Vista
Jag ser att det är fel användare som äger filerna, så jag har lyckats ändra ägare på en fil åt gången. Men ja ghar inte listat ut hur jag gör för samtliga filer. Sv: Kommer inte åt mina dokument från före installationen av Windows Vista
Sv:Kommer inte åt mina dokument från före installationen av Windows Vista
Sv: Kommer inte åt mina dokument från före installationen av Windows Vista
http://blogs.msdn.com/tims/archive/2006/11/10/windows-vista-secret-11-deleting-the-undeletable.aspx