Hej. Aldrig råkat ut för det, men då har jag inte heller kopierat 20 GB. Det jag däremot råkar ut för är att efter en viss tid datorn varit igång, 3-5 dagar, skiter sig någonting så inget nätverk fungerar, varken loopback eller andra adresser. Enda lösningen är att starta om datorn och då fungerar allting igen som det ska. Ja, och så fixar de en hotfix som de inte släpper förrän SP1, men man får gärna kontakta dem och i värsta fall punga ut med 59$ som "supportavgift". Hej och tack för era svar. Verkar som att jag får leva med detta problem en tid ännu. Suck.... Man blir minst sagt fundersam när man märker hur mycket småfel det verkligen finns i vista. Ännu får man XP när man köper nya datorer, men vista kommer emot snabbare än man anar. Dell har åtminståne downgrade möjlighet när man köper nya datorer. Skulle inte vilja ha en produktionsmiljö med vista datorer som läget är för tillfället. Jag trodde att alla uppdateringar i ett SP hade kommit ut som separat hotfixar tidigare (utom kanske nån fix som kom väldigt nära SP:t)? Microsoft säger att dom inte kan garantera att denna fix inte påverkar något annat i systemet (konstigt egentligen eftersom dom har vetat om felet i några månader och borde ha hunnit testa den) och därför inte vill släppa den till allmänheten än...Kopiera från extern hårddisk
Har windows vista business installerat på en ny maskin. Testade att plugga i en extern hårddisk och skulle kopiera över ca 20 GB data. Markerade alla filerna (ca 150 st) och skulle börja kopiera. Kopieringen startade med efter en stund fick jag ett meddelande om att "Windows explorer är utan minne". Loggade ut och in på nytt och fortsatte. Samma problem. Detta ledde till att jag fick ta några filer åt gången, kpiera över dem och logga ut och in igen, tills alla filer var över.
Är detta ett skämt eller? Har inga sådana problem med windows xp åtminståne. Datorns internminne är 2 GB, så minne borde nog räcka till för sådana elementära uppgifter. Någon annan som råkat ut för liknande problem? På denna sidan är det åtminståne en som råkar ut för liknande: http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1183507&SiteID=1
/PhilipSv: Kopiera från extern hårddisk
Dessutom tar det ju ett tag som du nämnde för Windows att starta filkopieringen. Det är ju helt sjukt att något så trivialt som filkopiering/flyttning av till och med små filer kan ta flera sekunder.
Jag har ingen föråldrad maskin heller, en Intel Core 2 Duo E6600, 2 GB ram, två Raptor skivor på 10000 varv/min i RAID och ett GF7600GT grafikkort. Jag är i det stora hela nöjd med Vista, men det är dessa småsaker som stör en väldigt mycket.
And by the way, ger du rabatt på Vasabladet? ;)Sv: Kopiera från extern hårddisk
Svara
Sv:Kopiera från extern hårddisk
De försöker verkligen tjäna pengar på allting, varför inte bara släppa denna lilla hotfix som vilken annan uppdatering som helst?!Sv: Kopiera från extern hårddisk
/PhilipSv: Kopiera från extern hårddisk
Varför sitter dom och håller på fixarna?
ThomasSv:Kopiera från extern hårddisk