Jag kan inte tömma mappen borttaget i Windows mail. Det går verken med menyalternativet eller delete knappen. Är det någon känd bugg eller? Ett okänt fel har uppstått kommer upp i en meddelanderuta. Vet inte om det kan bero på något liknande som jag har haft, men kontrollera rättigheterna på alla filer och kataloger i katalogen där mailen sparas. Jag har haft problem att Windows Mail inte startat om den inte har rättigheter till katalogen. Jag använder inte själv Windows mail, men jag vet däremot att det kan vara krångel om du använder dig av ett hotmail-konto? Om fallet råkar vara så, har man ibland inte rättighet till att tömma borttaget från en klient, men det görs ju isf annars automatiskt från deras håll då och då, eller om du surfar in på hemsidan och tömmer den. Jag går in via utforskaren till mappen C:\Users\Fredde\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local Folders\Deleted Items , men det finns INGA eml filer där. Ändå visas de i mappen borttaget. I alla de andra finns eml filer som stämmer. Någonstanns måste mailen finnas. Försöker jag kolla på ett mail i borttaget kommer följande upp: Lösning på http://www.vistax64.com/tutorials/62560-windows-mail-problems.html Verkar vara relativt vanligtKan inte radera mail i Vista
Sv: Kan inte radera mail i Vista
Sv: Kan inte radera mail i Vista
Om det inte råkar vara hotmail, så vet jag tyvärr inte.
/JonatanSv:Kan inte radera mail i Vista
Det gick inte att visa meddelandet
Ett oväntat problem upptäcktes när det här meddelandet visades. Kontrollera om datorn har ont om ledigt minne eller ont om ledigt diskutrymme och försök igen.
Jag har t.o.m testat att döpa om winmail.fol i mappen utan resultat.
Något måste vara väldigt buggit här eller är jag i fel mapp och rotar?
[edit] tilläggas kan att jag har mcafee security center och spamkiller. Kanske detta juckar till det på något sätt?Sv: Kan inte radera mail i Vista