Ett par av de program jag har installerat under Vista på jobbet tillåts inte starta utan min inblandning. Det ena är WAMP server. Där måste jag varje gång jag har startat datorn klicka på en ikon i trayen och säga att programmet får starta. Det andra är PuTTY. Det måste jag bekräfta varje gång jag startar det. PuTTY fungerar fint under Vista för mig. För tillfället har jag exe-filen liggandes på skrivbordet. Det kommer upp en varning om att programmet "kommer från en okänd utgivare", men det finns en ruta att kryssa ur för att varningen inte ska visas och då fungerar det fint. Vad är det för typ av fel/varning du får? <b>det finns en ruta att kryssa ur för att varningen inte ska visas och då fungerar det fint</b> du ska kunna gå runt detta... genom att lägga in den som en aktivitet istället för "autostart" alltså en aktivitet som körs som då öppnar programmet, denna kan du sätta in varje gång du startar windows eller hur du nu vill ha det...Godkänna program
Finns det något sätt jag kan tala om för Vista att båda dessa program är okej?Sv: Godkänna program
/JohanSv:Godkänna program
Jag kryssar ur rutan, men nästa gång jag startar PuTTY kommer varningen ändå upp.
PuTTY ligger inte i autostarten, det är WAMP server som ligger där. Det tillhörande trayprogrammet tillåts inte starta.Sv:Godkänna program