Kanske en enkel sak för er men finns det något bra gratis program som gör att jag kan med vilken setup till en programvara skapa en MSI fil så man bara behöver typ dubbelklicka i "silence mode" och den installera på en dator. hmm jag kanske misstar mig men är det där inte "bara" en installationsprogram man skapar till typ sina program man bygger själv? Jag förstår inte riktigt poängen... varför vill du eller överhuvudtaget ska uppfinna cykel? Och hur vet detta program hur alla tänkbara installationsprogram ska fungera? De flesta installationsprogram har sedan stöd för "silent mode", för just Firefox verkar det som att man lägger till "-ms" som argument. Googla på de program du behov av att göra silent install av så hittar du säkert den funktionaliteten.skapa MSI filer
Eller man kanske inte ska använda MSI??
ska bara vara till en del småprogram som jag ska testa att enkelt installera på datorer automatisk som inte har de sedan tidigare.Sv:skapa MSI filer
tänkte mig mer att jag har ett program typ Firefox (setup.exe) och jag vill konventera om den till typ MSI och köra den i silent mode genom att jag installera och klickar igenom den där guiden som setupfilen har och så vet MSI filen vad som ska vara standard.
Att jag skjuter ut installationen.Sv: skapa MSI filer
Sv: skapa MSI filer
Alla tänkbara inställningar. Möjligt att det finns på installationsprograms-basis.Sv: skapa MSI filer
/Johan