Jag har en stationär dator som med ominstallerad windows XP. Sedan ominstallationen har ett problem dykt upp. Om jag installerar ett spel och sedan startar spelet, kommer det bara upp en info ruta om spelet sedan startar inte spelet. Har provat flera olika spel. Vad menar du med info-ruta? Vad innehåller den? Kan du ta en skärmdump? Tack för ditt svar. Kommer de olika spelen från samma tillverkare? Verkar lite mysko om det är samma fel från olika tillverkare... Har du kollat in om det finns info om detta problemet på tillverkarens hemsida? Dom kommer från helt olika tillverkare. Och dom funkade innan ominstallationen av XP <b>Den ruta som startar när spelet startar (reklam om spelet kan man säga)</b> Han menar väl en vanlig "splash screen" som de flesta program har, om man inte kommer direkt till inloggning eller annan startsida? Jaha, ok. En spontan tanke är något problem med grafiken. För den körs väl inte igång förrens efter splashen antar jag. Ok Thomas, jag ska ominstallera grafikkortet, och se vad som händer. Tack för hjälpen Antar att det är ett DirectX-spel? Så en ominstallation av den senaste versionen av DirectX kan kanske hjälpa också. Tack alla som har gett mig råd. Det räckte med att ominstallera grafikkortet. Tack än en gång!!!!Problem med dator.
Sv: Problem med dator.
/JohanSv:Problem med dator.
Med info ruta menar jag:
Den ruta som startar när spelet startar (reklam om spelet kan man säga), sedan försvinner rutan och det händer inget mer.Sv: Problem med dator.
/JohanSv:Problem med dator.
Jag kan inte påstå att jag har sett någon reklamruta som visas när man startar ett spel i nått av alla dom spel jag har spelat.
Kan du visa en bild?
/ThomasSv:Problem med dator.
/ PerSv: Problem med dator.