Hej Tack för svaret men var hittar man motsvarigheten för knappen avancerat där man bestämmer hur en fil ska hanteras vid klick på den. *.doc har tex. Open som defaultvärde samt att den ska bläddras i samma fönster. Tack för snabbt svar!Var har dom gömt filtyper?
I Win2000/XP kunde man i utforskarens meny Verktyg->Mappalternativ bestämma hur en viss fil skulle bete sig vid olika händelser. Tex Kunde man bestämma att alla *.doc skulle starta i sin egna miljö om man sprang på en *.doc fil med tex Internet Explorer utan att den öppnar sig i internet explorer. Detta gjorde man enkelt enligt följande
1. Mappalternativ
2. Filtyper
3. Leta rätt på *.doc i listan och markera den
4. Välj avancerat
5. Klicka ur "Visa i samma fönster"
Vips så öppnar sig dessa filer i Word och inte i Explorer med alla fördelar det ger.
Jag har letat förtvilat i Vista efter att kunna göra dessa inställningar. Är det någon här som vet var de gömmer sig?
Tack på förhandSv: Var har dom gömt filtyper?
Svara
Sv:Var har dom gömt filtyper?
kolla denna länk så förstår du vad jag menar:
http://www.ativa.se/Filtyper/Mappalternativ.htm
mvh
MickeSv:Var har dom gömt filtyper?
Bara att konstatera att det inte går via Win Vista alltså utan man är tvungen att gå via ett 3e-parts program. jag ser framför mig hur våra kunder snart kommer att börja ringa om detta och kräva att deras filer SKA starta antingen i Internet explorer eller i Office-programmen..... Suck
Mvh
Micke