Går det eller är det helt omöjligt? Om du sätter VGA-utgången som primär skärm borde det fungera. Primär. syns inte det då vad jag gör på skrivbordet. Jo, det brukar gå, man brukar kunna sätta hur video ska hanteras vid klonat resp. utökat skrivbord; "gör inget (standard)" eller "fullskärm på sekundära". VLC är dock inget förtjust i det (vad man nu ska med till, ett codecpack + wmp ger bättre prestanda ändå), men wmp fungerar fint, brukar själv göra så ibland.Program som skickar direkt till VGA kontakten på en bärbar
Om jag har en spelare som spelar upp en film och jag vill den ska spela upp på projektorn men samtidigt kunna jobba med saker på skrivbordet, går det??Sv: Program som skickar direkt till VGA kontakten på en bärbar
/JohanSv:Program som skickar direkt till VGA kontakten på en bärbar
Sv: Program som skickar direkt till VGA kontakten på en bärbar
I princip:
1) Det skrivbord du ska jobba på ska vara primärt, det som ska visa video sekundärt
2) Jag brukar sätta bakgrundsfärgen till svart, då kommer sekundära skärmen bara visa svart å inte fulflimra en massa vid start, stop etc.
3) Få upp inställningarna för grafikkortet (någon specialgrunka, oftast ihop med drivisarna, ej OEM-packad med windows.) På ATI är det ett fristående program, på nvidia ett tillägg med en massa tabbar i bildskärmsinställningarna. Någonstans under "video" eller liknande, ändra passande inställningar