Hej, hoppas jag postar det här påätt ställe nu. Jag har använt ASPTear förut vilket fungerat bra. Har man Crystone som hotell finns det på deras servrar. Det finns det säkert...Hämta specifik data från en webbsida.
Jag undrar om det finns något program som kan användas för att scanna snarlika webbsidor på en webbplats och hämta ut innehållet i en specifik tag. För att sedan spara ner det i till exempel en xml-fil eller något annat format som datorn förstår.Sv: Hämta specifik data från en webbsida.
finns säkerligen kolla på google http://www.google.com/search?hl=en&q=scraping+web+pageSv: Hämta specifik data från en webbsida.
Flera angreppssätt - Sv: Hämta specifik data från en webbsida.
<uppmaning>Use the power of google :P</uppmaning>
- begreppet heter scrapeing, det finns säkert ngn färdiggjord klass/kod som du kan trycka in ett/flera regular epxressions i och direktanvända...
Du kan även göra det själv hyffsat lätt genom att läsa in hela dokumentet och parse:a det själv.
Tex genom att ta in allt mellan body och tolka det som xml och mha xpath hämta ut datat i aktuell tag.
- Ett annat alternativ är att använda Linq 2 xml :D
, eller behandla returdatat enbart som en textsträng och därmed använda RegualarExpression på det.
// Lycka till :)