Halloj! eller TeamViewer... Remote Assistance/Fjärrhjälp finns inbyggt i windows, men det kan ju bli problem med brandväggar. Tycker UltraVNC Single Click ser trevligt ut, har dock inte testat själv: http://www.uvnc.com/addons/singleclick.htmlRemote via internet
Jag är i behov av att nå mina kunders datorer utan att behöva åka ut till dem. De är spridda över ett relativt stort område och det känns lite knepigt att behöva åka 5 mil för att installera ett program.
Det bästa vore om när de ringer mig kunde gå till en webbsida eller något för att jag skulle kunna nå deras datorer.
Jag vill helst inte installera program för remote åtkomst på på andra datorer än de som behöver hjälp.
Tack på förhand!
FredrikSv: Remote via internet
Famatech RAdmin är den bästa jag har testat hittills för fjärrstyrning... dock varnar många antivirusprogram för den... VNC är ju också en bra och beprövad produkt...
Serverprogramvaran till dom måste dock installeras hos kund.
(Kör RAdmin förutom mot diverse kunder även mot svärmors dator i Newcastle, NSW och det funkar förträffligt bra... ok, man får dra ner på färger å sånt...)Sv:Remote via internet
Själv använder jag Netviewer för situationen du beskriver. Det innebär både säkerhet för användaren/kunden och flexibilitet för dig. Fungerar oberoende av brandväggar. Enda nackdelen är att går lite slött jmfrt med t ex remote desktop.Sv: Remote via internet
/Johan