Håller på och testar ett program där utskrift sker från en server. Tack för tipset. Verkar lovande men det fungerade inte. Vad jag än försöker göra med programmet säger det bara "unable to install new port". Skumt, det fungerar för mig som det ska (har installerat å kört på win2k3, och jag vill minnas att jag testat det på vista, men jag är inte helt säker.) Jo, det är den produkten jag kör på XP:Filutskrift utan dialog
Någon som känner till en skrivardrivrutin som skapar en fil utan att fråga om filnamn.
Spelar ingen roll vilket format utskriften blir i (pdf, xps, text...) eller om samma fil skrivs över varje gång.
Lite mer förklaring.
Jag sitter på en klient som anropar en komponent på en server (via DCOM). Komponenten skall skriva ut ett dokument och jag vill veta att det fungerar även om jag inte har en fysisk skrivare kopplad till servern.Sv:Filutskrift utan dialog
Sv: Filutskrift utan dialog
Är det http://www.alagus.com/en/products.php?contentId=118 du kört?Sv:Filutskrift utan dialog
Jag hade inte tid att felsöka så mycket men jag skall göra det.
Skall prova med lite standardsaker som omstart av datorn, köra som admin (körde som admin nu men via runas)