Jag har senaste versionen av Windows Live Messenger och den tillåter inte att man skickar osäkra filer utan att ha angett ett antivirusprogram. Finns en checkbox under Verktyg/Alternativ->Filöverföring->Inaktivera filöverföring automatiskt för kända filtyper. Funkar inte den? 1. Nej den är avbockad redan. Finns nog andra anledningar att de blockar filer än bara säkerhet känns det som när de till och med blockar mp3-filer :S Hur ofta är det virus i dem?Överföring av "osäkra" filer i WLM
Går det att komma förbi det på något sätt? Det är oerhört irriterande att inte kunna skicka vad som helst, speciellt när inte ens rar-filer godkänns.
/ThomasSv: Överföring av "osäkra" filer i WLM
Om den tvunget vill ha ett anti-virus har jag hört att det ska funka att ange valfri exe-fil som anti-virus-program.
Annars hjälper det väl att byta namn på filen du ska skicka så den får en annan filändelse?Sv:Överföring av "osäkra" filer i WLM
2. Det vet jag, men jag har inget program som inte gör något. Visst kan man ange tex notepad.exe och stänga ner det varje gång bara, men det är ju ingen perfekt lösning.
3. Ja det går, men det är omständigt, speciellt dom gånger då mottagaren inte förstår att man måste döpa om den igen eller ens vet hur man gör det.
Jag vet att Outlook hade något liknande irriterande skydd så att man inte på något sätt kunde öppna farliga filer som man hade fått i mail. Då fick man lov att registrera alla säkra filtyper i registret för att komma förbi det.
Ingen som vet om man kan göra något liknande i WLM?
Nån av dina lösningar fungerar självklart och jag skulle kunna lägga in VS och kompilera till en exe-fil som inte gör nånting, men jag blir så irriterad på att WLM bestämmer vilka filer jag ska få skicka och att det inte ens finns en inställning för det.
/ThomasSv: Överföring av "osäkra" filer i WLM
Hittade detta register-hack. Vet inte om det är applicerbart.
http://dotnetwizard.net/vista-stuff/enable-transfer-of-mp3-files-through-microsoft-windows-live-messenger/
Ligger blocken bara på ena sidan (sändare/mottagare) eller hur funkar det? Räcker det att den ena tar bort blockaden?