En kund har ett program som de loggar in till. Hux flux har programmet fått fnatt och skjuter själva windowsform åt höger och lämnar en skugga på vänster sida. Ni kan se på följande bild (Blåaktiga är skrivbordet ): Hej ! Tack för svaret. Jag kan flytta fönstret och det finns inte flera instanser igång. Inte heller i Aktivitetshanteraren. Det är klurigt... :-) Använder programmet sig av nåt ramverk, t.ex, Java, som behöver uppdateras? Körde Windows i felsäkert läge och då fungerade det som det skulle. Körde en Systemåterställning som var tre dagar älde än när själva problemmet uppstod och se, det fungerar utan problem. Varför det blev fel vet jag inte. Ett klurigt problem i Windows XP
http://www.securum.se/download/misprinted.jpg
Det är endast i just detta program som felet uppstår och när man väl är inloggad så kommer det upp ett nytt fönster med samma förskjutning.
Programmet görs av ett företag som har levererat till flera andra företag. Kunden har flera datorer med samma program men det är enbart på en dator som felet finns. Programmet är avinstallerat och återinstallerat utan att det blev bättre. Tillverkaren kommer inte längre så nu blir det till att ominstallera dator men innan tänkte jag fråga om någon har någon lösning.Sv: Ett klurigt problem i Windows XP
Det verkar som att det finns flera instanser av windowsformen här dvs att windowsformen öppnas flera gånger. Prova att "ta i den" och dra så ser du om det är så som jag sa eller inte. Om det är flera fönster som öppnas då är det fel i programmet Sv:Ett klurigt problem i Windows XP
Sv: Ett klurigt problem i Windows XP
Sv: Ett klurigt problem i Windows XP
Tack för era tankar och funderingar.