Hej! Jag har fått för mig att InfoPath som finns i MS Office är något åt det hållet. Har dock aldrig öppnat programmet, så jag kan vara helt ute där... http://office.microsoft.com/sv-se/infopath/ Tack för det tipset Johan. Hade aldrig hört talas om InfoPath tidigare. Det kan vara ett alternativ men på mitt företag ligger vi kvar i Office 2003 (jo, ni ser rätt), så jag söker vidare ett tag till. Någon fler som har förslag? Helt riktigt Oskar. Den ingick i Microsoft Office Professional Enterprise Edition 2003. Har frågat hos vår IT-avdelning om vi har den. I så fall har jag snart något att sätta tänderna i.Generellt inmatningsprogram
Länge sedan jag var inne här på Pellesoft nu. Men när man har en fråga så får man vända sig till expertisen :)
Är det någon som känner till ett generellt inmatningsprogram? I min fantasi finns det ett program där man kan skapa inmatningsformulär där fältens innehåll kan valideras på många olika sätt (personnummer, datum, heltal, antal decimaler, stränglängd, vallistor etc, etc). Det ska vara enkelt att skapa formuläret och data ska kunna sparas i olika format allt ifrån textfiler till SQL-databaser.
Någon som hört talas om nåt sånt här? Annars har jag just gett bort en affärsidé :DSv: Generellt inmatningsprogram
JohanSv:Generellt inmatningsprogram
/JanneSv:Generellt inmatningsprogram