Antingen krashar wmp eller så spelar den upp filmen upp och ner... :Detta gäller bara mpg-filmer, avi fungerar som det ska. När det problemet uppstår hos mig så brukar jag avregistrera alla codecs (.ax-filer) med "regsvr32 -u codec.ax" och sedan installera om alla från scratch. Tack jättemycket!mpeg-codec-problem
Jag har testat att installera flera olika mpeg-codecs (bl.a "svcd-codec" som jag hittade på flera sajter, och ms vti mpeg-codec)
jag har bara nimo codec-pack (5.0b9) och ffdshow (2003-01-03) installerade
samt de som jag nämde ovan (utan minsta förändring)
Förövrigt avnvänder jag Windows 2000 SP3 (build 2195) om det kan vara till hjälp
Jag har en AMD Thunderbird 1000MHz CPU, 512 Mb RAM, GeForce 4 Ti4200 Gfx, 120 och 40 GB Hårddiskar
Ett annat, liknande, problem: GSpot Krashar så fort jag försöker ladda en avi-film eller lista codecs. Jag har kommit fram till att det måste vara en ljud-codec som är problemet. Men jag har inte lyckats klura ut vilken det kan vara.
Om det är nån som var exakt vilken/vilka codecs som de har installerat och fått fungera, snälla hör av dig. *desperat*Sv: mpeg-codec-problem
De mpg-filer som strular kan ju vara mpg2, de funkar inte i alla spelare och kraschar vissa, testa att spela dom i "Elecard MPEG2 Player" t.ex.Sv: mpeg-codec-problem
När ja installerade spelaren du nämde tror jag att den installerade en fungerande mpeg-codec, eftersom jag nu kan spela mpeg med alla mina spelare :)