Hej!! Testa att använda Visual Installer eller att plocka alla filer manuellt och göra en bat fil som registrerar dom. Spånar vad jag skulle testa. Nödlösning Men jag vet inte vart alla system filerna ska ligga m.m. Den normala platsen är C:\Program\Delade Filer\Microsoft Shared\DAOVisual Studio 6 Setup är sjuk!!
Jag har säkert suttit nu i 2 veckor och försökt installera Visual Studio 6 men får samma fel hela tiden. (allt jag behöver är VB)
När installationen har gått till 100% och "man" tror att den är klar, så kommer det upp en ruta som säger att installationen inte kunde slutföras och man får börja om från början. Men filerna som har installerats finns fortfarande i C:\Program\Microsoft Visual Studio\.
och den vill absolut inte installera filen DAO350.dll. det ända som funkar är MS Fox Pro.
nån som vet vad som kan vara fel?
mvh
//Jonnie
PS.
Jag måste ha svar snabbt, ska ha gjort klart ett arbete tills på tisdag annars får jag IG i detta arbete.. =(Sv: Visual Studio 6 Setup är sjuk!!
Sv: Visual Studio 6 Setup är sjuk!!
Ta bort DAO 350.dll från Setuplistan. Lägg in Dao350.dll manuellt i system.Sv: Visual Studio 6 Setup är sjuk!!
och DAO350.dll har jag provat att lägga i VB98 mappen och registrerat den, men då när man startar VB så blir det nåt annat fel..Sv: Visual Studio 6 Setup är sjuk!!
Så här skall det stå i din setuplist.
@Dao360.dll,$(MSDAOPath),$(DLLSelfRegister),$(Shared),10/27/99 5:20:06
PM,557328,3.60.2927.12.
Läs Dao 350 istället för 360 och några andra PM siffror
Du kan också lägga den i din Systemmapp.
Kolla nu noga vad det står i din Setup.lst
Sen är det ju också viktigt att den är med i VB :s Projekt - Reference
där skall MS DAO 3.5 Object Library vara förbockat, sen sköter det sig själv
när du kör Package & Deployment Wizard.