Jag har en U2-DVD med deras konsert från Boston 2001. Nu är det så att jag skulle vilja plocka ur slingan av Bad som finns på ett visst ställe (När man klickar på "Additional tracks" på andra skivan.) Testa att sök på Direct Connect finns säker någon som redan "plockat" ut den slingan. Annars kan du fråga där de är nog mer inne på den typen av saker. Tror kanske att du kan finna något vettigt på http://www.dvdrhelp.com/, tror nog att du kan finna något där. Har letat runt ännu mer nu, hittar verkligen ingenting.. :( > Jag har väl köpt skivan och för privat bruk får jag väl göra Har iofs aldrig provat men det skall väl inte vara så svårt Starta en ljudinspelare av något slag. Sedan brukar man kunna välja "What-you-hear" eller något liknande på inspelningsinställningar på ljudkortet. Välj det så kan du spela in under tiden du kör dvdn. ladda ner MS media encoder 9.0 gratis från Microsoft. Så kommer det att fungera!Plocka musik ur DVD
Undrar om någon vet nåt smidigt program eller något annat sätt att kunna plocka ur musik från DVD-skivor, vore sååå bra!Sv: Plocka musik ur DVD
Sv: Plocka musik ur DVD
Har för mig att det inte är olagligt eftersom det är du själv som köpt skivan, dock inte 100% säker på detta.
/MichaelSv: Plocka musik ur DVD
><b>ÄR inte det olagligt?</b>
Jag har väl köpt skivan och för privat bruk får jag väl göra precis vad jag vill med den?Sv: Plocka musik ur DVD
> precis vad jag vill med den?
Ja, man får kopiera för eget bruk. Men det finns inget krav om att man måste köpa skivan.
> Har letat runt ännu mer nu, hittar verkligen ingenting..
Du får börja med att "rippa" dvd:n till en VOB-fil. Sedan finns det program för att ta ut ljudet ur sådana filer.Sv: Plocka musik ur DVD
att öppna just den filen For Binary och sedan ladda ner den byte för byte.Sv: Plocka musik ur DVD
Det kan bli lite sämre ljudkvalité, men jag har aldrig upplevt några större problem.Sv: Plocka musik ur DVD
HA DET
Magnus Buhre