Är det någon som kan hjälpa mig? Jag har ett jätte problem. Har du provat att omsortera/rekonstruera registret (Arkiv/Företagsunderhåll)? Japp, hjälper inte. Exakt samma fel fortfarande. Jag provade lite själv och lyckades få samma felmeddelande. DET FUNKAR....... tack så mycket....vilken klippa du är! Du har besparat mig en dags arbete.SPCS Administrations expert sökes!!! HJÄLP!!!
När jag ska skriva ut Inbetalningsjournal i SPCS Admnistartion 2000 så får jag ett felmeddelande som lyder så här:
Faktura :0 , Feltyp: Fel , Konto för Betalningsrader-kundfodringar är ej angivet.
Sen står det inte mer, vad har jag gjort för fel? Finns det något sätt som man kan lösa detta på? Faktura 0 finns inte med i mitt register.
Är tacksam för all hjälp som jag kan få.
//JohanSv: SPCS Administrations expert sökes!!! HJÄLP!!!
Sv: SPCS Administrations expert sökes!!! HJÄLP!!!
Sv: SPCS Administrations expert sökes!!! HJÄLP!!!
Det jag gjorde var att gå direkt in i databasen och sätta in ett fakturanummer 0 i en betalningsbunt.
Det verkar alltså som om någon av dina betalningsbuntar innehåller fakturanummer 0.
Verkar inte finnas något enkelt sätt att se vilken bunt det är.
Om du vill försöka att fixa problemet själv kan du prova detta (gör en säkerhetskopia först)
- Skapa en tom msaccess databas.
- Skapa en länk till tabellen "KBETBNT2.DBF" (typ dbase 5) i företagsmappen
- Öppna tabellen och se om du kan hitta någon faktura 0 (eller tomt fält) i kolumnen "FKTNR"
- Om du hittar någon sådan rad så kan du se vilken betlningbunt det är i kolumnen "NR"
- Om du inte kan ta bort fakturan i SPCS så kan du ta bort raden i MSAccess. MSaccess uppdaterar dock inte indexen så du måste omsortera databasen i SPCS innan du kan använda den.Sv: SPCS Administrations expert sökes!!! HJÄLP!!!
Tack så mycket