Har en D-Link Router Dl 604. Nu skulle jag vilja bocka msn för en viss ip på nätverket, problemet är att om jag blockar porten som msn använder sig av så väljer den helt enkelt själv en annan port och om jag blockar dom övriga portarna den använder så slutar det med att den använder port 80 och den kan jag ju inte blocka. Att du får använda något annat som kan känna igen det protokoll som msn messenger använder sig utav och blocka då... Hej, tack för ditt svar men jag förstod det nte riktigt=) hur ska ja få min router att känna av vad den ska blocka? och kommer det inte sluta med att den blockar port 80 ändå? Något annat = inte din router ;) Men jag vill helst lösa det här utan att dra in nån till dator i det hela. Går det inte att blocka IPnummret som MSN försöker ansluta till? Eller är det också flera olika? Jo jag har funderat påd et emn det verkar som att om jag blockar servern som msn ansluter till så kan jag inte begränsa så den bara är blockerad för en dator på nätverket. Kan du kanske göra så att det inte går att köra MSN på den aktuella datorn? www.ntfaq.com kanske har något tips eller google. jo det skulle jag kanske kunna göra.. läste att man kunde ändra nått i registret för att msn inte ska hitta någon server.Blocka MSN med D-Link
Finns det någon annan lösning på detta problem?Sv: Blocka MSN med D-Link
Sv: Blocka MSN med D-Link
Dvs. t.ex. en extra dator eller någon avancerad brandvägg...
Vad jag tänkte mig var att den på något sätt skall känna igen ifall det är messengers protokoll som försöker ta sig igenom, och i så fall bryta anslutningen... Dvs. den får ansluta mot servern, men när den väl börjar skicka data så identifieras anslutningen som et tförsök av messenger att ansluta mot msn's servrar och då bryts anslutningen...Sv: Blocka MSN med D-Link
/johanSv: Blocka MSN med D-Link
Eftersom du har kontroll över routern så borde du kanske ha admin rättigheter på den burken...
/johanSv: Blocka MSN med D-Link