Jag håller på att skapa en server som ska kunna känna av om samma användare försöker komma åt den mer än två gånger ifrån samma dator. Det där är nog näst intill omöjligt att kontrollera såvida du inte låter personen logga in på ett eller annat sätt. Du måste nog även ha en tidsstämpel på personens rörelser på servern eller siten för att veta om denne fortfarande är online eller inte. Ok med hur skulle en person bära sig åt för att komma förbi mac skydd och ip adress? Är det det enda som är värt att kolla för att avslöja om det är samma användare?Anonymitet på internet.
Nu undrar jag vilka medtoder som de kan använda för att lura min server att de är någon annan typ falska mac adresser osv. Vad händer om de ansluter via anonymitetsserver mm.
Alla tipps är jag mycket tacksam för.
Är det möjligt att skapa en sådan server?
MVH Henrik LSv: Anonymitet på internet.
Utifrån dessa två förutsättningar bör du kunna säga att samma konto kommer in två gånger efter varandra vilket du då inte tillåter. En annan variant är att ha nån form av cardkey, alltså en slumpad nyckel som tillåter dig logga in, ungefär som bankerna använder sig av.
Att gå på ipadress eller macadress tror jag inte du har en chans att klara av att hantera, såvida inte du alltså arbetar med en server- men då inte via internet. I novell kunde man säga att kontot var kopplat till en mac-adress, vet inte om Windows Server klarar detta, men det är en variant att lösa det på.Sv: Anonymitet på internet.