Var inloggad pa min domain, jag andrade till en arbetsgrupp och beror på vad du har för roll installerad på din maskin. förstar att jag inte kan logga in mot domänen, men undrar om jag kan logga in mot ett domänkonto när jag är ansluten mot en arbetsgrupp(det var detta som var misstaget när jag ändrade från min domän till en arbetsgrupp) > <b>men undrar om jag kan logga in mot ett domänkonto när jag är ansluten mot en arbetsgrupp(det var detta som var misstaget när jag ändrade från min domän till en arbetsgrupp)</b>Domain problem.
har inte tillgang till min domain p.g.a semester i utlandet gar det att
andra i registret sa att jag kan logga in pa domanen istallet.
Ar valdigt tacksam for hjalp.Sv: Domain problem.
om du inte har en domänkontrollant och dina login uppgifter
inte finns med i cachen kan du inte logga in genom domänen.
du skulle kunna logga in lokalt på maskinen men aldrig
mot domänen....
vad använder du för OS och varför vill du logga in mot din domän
när du inte kan komma åt den?????
/MarkusSv: Domain problem.
Sv: Domain problem.
Nej det kan du inte.
Om din dator är med i en domain så kan du logga in med domainkonto. Om din dator är med i en domain, men är bortkopplad från domainen ex laptop, så kan du fortfarande logga in mot domainen via cachad info.
Om din dator är med i en workgroup så kan du bara logga in med lokala konton. Om du är inloggad med ett lokalt konto och ansluter mot en domainresurs så kommer du att få upp en asnlutningsruta där du kan ge dina inloggningsuppgifter.
För att kunna gå från workgroup till domain så måste du vara ansluten till ett nät som har kontakt med en domainkontroller.
Ditt första misstag var alltså att gå med i en workgroup. Får jag fråga vad du skulle på den inställingen att göra? Det är admins som ska ta sådana beslut och inte enskilda användare. Be din lokala admin att plocka bort ditt användarkonto från Administrators gruppen på din klient så du slipper göra fler liknande misstag.