Jag har fått en massa problem med nedladdningar nu. För det första så kan jag knappt ladda hem trial filer eller annat tjaffs på nätet, den börjar aldrig ladda ned, står bara och beräknar tiden, sedan händer inget. Har nu fått problem med att skicka filer via MSN och ICQ, större filer går knappt att skicka och små filer krånglar även dem. Jag skulle prova med att rensa ALLA temporära filer både de som hör till internet och de som ligger under de olika temp-mapparna. En kompis till mej råkade ut för det samma och enligt honom så funkade det att göra så, om inte så får vi ta nya tag. ;-) JAg testade det, men det hjälpte inte :( Fattar verkligen inte vad felet är. Jag hade problem med kontakten med nätverket för några år sen.Problem med nedladdningar!
När jag använder DC++ och laddar hem ngt blir hastigheten hög direkt när man börjat nedladdningen, sen minskar hastigheten hela tiden till man blir Disconnected, sen återupptas nedladdningen sen blir den disconnected igen.
Kazaa är nog det enda program som inte strular när det gäller nedladdning.
Jag har testat Netlimiter utan framgång.
Bredbandsföretaget jag har är Chello och vi har två datorer kopplade via en hub, den andra datorn har inga problem alls med nedladdningar. Hur kan det komma sig att min dator strular då?
Jag har ett nytt nätverkskort som jag konfiguerar och inget fel finns där. Har även testat att köra direkt från modemet utan hub. Ingen skillnad där heller.Sv: Problem med nedladdningar!
Sv: Problem med nedladdningar!
Sv: Problem med nedladdningar!
Då var problemet att jag hade ställt in full duplex på nätverkskortet. Vilket resulterade i många krachade paket.
/DH