Hej! Har du kollat kablar, anslutningar, switch och kort så det inte är glappkontakt någonstans. kommer inte i håg riktigt men en jag känner hadde problem med sin dator att den låste sig/ nätet dog.. tror att det hadde något att göra med att routingtabellen blev för stor... Detta kan bero på ungefär tusen olika saker. Hade liknande problem men mitt nät kom upp av sig själv efter ett tag och dog igen efter ngr minuter. TjenaNätverket dör!?
Jag tänkte kolla med er om ni har varit med om samma problem som jag har drabbats av. Jag kör Windows XP Pro SP1, när jag ansluter datorn till ett nätverk går allt kanon, i 4-5 minuter sen kommer jag inte åt något alls i nätverket. Om jag stänger ner iExplorer och väntar 2 minuer så fungerar nätverket igen i 4-5 minuter.
Vad i ¤%&"#¤% kan detta vara?Sv: Nätverket dör!?
Sv: Nätverket dör!?
Sv: Nätverket dör!?
Men testa till att börja med o göra en virus scan.
Nr två jag skulle göra är att dra ut tp kabeln eller disabla nätverket och sedan starta upp IE. För att kunna dra en gräns imellan om det är hårdvara/ nätverk som krånglar eller helt enkelt Winxp/IE
Är det sedan hårdvaran som krånglar så ta bort nätverkskortet ur enhetshanteraren o starta om datorn så borde allt installeras om. Är det däremot XP/IE så blir det till att försöka uppdatera eller installera om
Regards / Tommy ClarkeSv: Nätverket dör!?
Chansen att vi har samma orsak till problemet är nog litet men alla tips kan väl vara bra. Anledningen till mitt problem var programmet VMware, lyckades alldrig hitta en lösning utan avinstallerade hela programmet och därefter fungerade nätet klanderfritt.Sv: Nätverket dör!?
Testa med att installera AdAware och låt programmet ta bort alla spayware applikationer som är installerade på din dator. Har du dessutom brandvägg igång? Kan kanske vara alla dessa skitprogram som försöker komma åt internet osv.. Värt att testa..
Marcus C