(hoppas det här är åtminstone ungefär rätt kategori) Os? Har du fått nån ordning på kortet? Om inte; Har du testat om det funkar bättre om du installerar en WLAN-Utility för kortet? det finns en hyffsat ny drivrutin om det är Intel PROset kortet också. detta finner du på den fantastiskt logiska www.hp.comwlan - problem med gammalt password
I alla fall, böt nyligen password på min wlan connection, samt böt samtidigt från WEP till WPA-PSK.
Efter boot så kopplas jag snällt upp till nätverket och det funkar, men efter ca en minut eller så så får jag upp en sån där ”pratbubbla” att "one or more wireless networks available", och efter det så funkar kopplingen inte mera. Tittar jag på inställningarna för det wlan nätverket så ser jag att dom där password bollarna inte stämmer överens med nuvarande password (det gamla var kortare än nuvarande). Skriver jag manuellt in det nya lösenordet två gånger så funkar det fint igen. Nån som har nån aning om vad felet kan vara, alternativt vad i registret jag ska rippa bort för att den ska glömma allt vad det gamla lösenordet heter..
För övrigt får jag inte wlan att fungera alls efter att ha vaknat upp från hibernate, är det månne relaterat?
PS. datorn är en hp/compaq nx7000 ifall det mot förmodan är relevantSv: wlan - problem med gammalt password
Uppdaterat os? Har för mit att jag hört om en del problem med just hibernateSv: wlan - problem med gammalt password