Hej ! Du har inte någon inställning i din "router" som gör att den inte ger alla datorer tillgång till internet? Har man väl fått kontakt med accesspunkten och kommer åt andra datorer på nätverket brukar det inte vara något problem. Annars låter det som du inte har fått någon default gateway via DHCP, men jag förstår inte varför det skulle bli så om alla andra inställningar kommit dit. Hej ! Jag har en Dell X30, där kan jag se det genom att trycka på ikonen längst ner till höger (den med gröna staplar). Där väljer jag Advanced, Network Troubleshooting. Där trycker jag på knappen Advanced och får fram all information.Wlan & pocket pc 2003
Jag har problem med att komma åt Internet via min D-link router och min Dell pocket
pc.
Kommer i kontakt med Wi-fi och min nätverk men när jag slår in en Internet sida i Explorer så efter en tid så säger den sidan finnes inte.
Är det någon inställning man skall göra eller vad. Har inte så stor erfarenhet av pocket –pc Windows 2003.
Är det någon som kan hjälpa mig ?
Finnes det någon stans där man se om den har fått rätt ip och finnes det någon bra sida med guider och artiklar om pocket pc ?
Tack på förhand
JonasSv: Wlan & pocket pc 2003
/Johan
PS. Läs gärna igenom texten på sidan där du skriver inlägget:
"Tänk på: Läs alltid igenom det du skrivit. Kontrollera fakta, eventuella stavfel och referenser. Glöm även inte att det finns specialtecken och kommandon att använda när du skriver. Se tipsen i fliken till höger. <b>Dubbelposta aldrig.</b> Läs även policy och regler vad som gäller."Sv: Wlan & pocket pc 2003
Ursäkta den röriga frågan i forumet.. Var stressad.
Kan man se någon stans om man har fått rätt ip-adress i pocket pc 2003 och hur ser man att man har fått rätt koppling?
Jag får upp en ruta som det står ansluten till wi-fi XXXXX och jag kan komma ut på Internet via min bärbara dator som också har WLAN.
Tack för hjälpen och hoppas att du kan hjälpa mig.
Mvh
JonasSv: Wlan & pocket pc 2003
/Johan