Hej Tror inte det går att göra så på Telias ADSL, har själv haft telia och en D-Link 614+. Testa med något program som loggar in dej automatiskt istället. Denna router kan inte logga in. Du får logga in på någon av klientdatorerna (surfa till login1.telia.com), eller använda ett program som loggar in dig automatiskt (till exempel IC Login). Ok alogin är en programvara som jag vet automatiskt loggar in på Telia och sedan håller uppkopplingen igång. Ok. Jag hittade ett program: LF Connection Keeper. Det verkar funka det med, men tack för hjälpen i alla fall.D-link-router och Telia ADSL
Jag har en D-link-router DI-514 och Telia 500 ADSL. ADSLet funkar fint om jag kopplar modemet direkt till datorn (jag måste logga in på login1.telia.com), men jag får inte det till att funka i routern. Jag har försökt med allt möjligt, letat firmwire m.m. men utan resultat. Jag måste ju på något sätt övertyga routern att logga in på telias inloggningssida eller skicka vidare inloggningen till någon klient, men hur? Finns det någon som har erfarenheter av denna router? Går det eller går det inte?
/PeterSv: D-link-router och Telia ADSL
Sv: D-link-router och Telia ADSL
Sv:D-link-router och Telia ADSL
Det funkar så nu.. Jag ställde in routern på "Dynamic IP" så funkade det. Men jag loggas ut ibland, det är lite irriterande...Sv: D-link-router och Telia ADSL
Den erbjuder också tjänsten att "ställa" klockan rätt i PCn utifrån atomur.
http://www11.brinkster.com/alogin/download.asp har bl a programmet för nerladdning.
mvh
JohnSv:D-link-router och Telia ADSL