Tjena Du kan sätta upp en IIS webbserver på Windows XP Pro, dock inte på Home Edition.Hur fixar jag inlogging i nätverket?
Vet inte om detta inlägg hamnar rätt.
Jag har ett problem som jag vill lösa som gäller ett nätverk.
Jag har två datorer hemma plus en bärbar dator. Jag har en trådlös router, det går även att ansluta fyra datorer med kabel. De två stationära är anslutna med kabel, den bärbara är ansluten trådlöst.
Nu till problemet. Jag vill kunna ha ett nätverk. Jag vill kunna köra den ena datorn som webbserver. Hur gör jag för att ordna ett nätverk som man får logga in på? Jag vill kunna styra vad varje inloggad person ska kunna se och göra. Hur gör jag för att kunna köra den ena datorn som webbserver, och samtidigt ha den i nätverket? Hoppas ni försår vad jag menar. Jag har Win XP Pro på alla datorer idag. Kan jag ha den ena som webbserver ska jag köpa Win Server 2003. Nätverket som man kan göra med XP går ju inte att göra så man får logga in, eller?
Finns det någon mjukvara som man kan använda för att logga in på nätverk?Sv: Hur fixar jag inlogging i nätverket?
Inlogg med nätverksverifikation kan du inte få med Windows XP utan en server med användare.
Detta behövs inte i ett mindre nätverk som du beskriver, och att köpa en Windows 2003 Server
licens är väldigt dyrt för ditt ändamål.
Dock kan du vid inlogg ladda en fil från valfri dator på nätverket för att styra olika saker.