Halloj. Har du telefonjacket isatt, och i så fall, sitter det i första jacket? Har telia aktiverat ditt abonnemang? Jappjapp.. Om jag slänger ut D-Linken och kör in det trådburna modem som följer med abbonemanget (ZyXel) så funkar det pang bom direkt. Men inte med den här. Jag kommer som sagt åt routern/modemet och om jag kollar DSL-status så står det att den har kontakt med 8mb ner och 1mb upp. Men den verkar inte alls vilja ta ett IP-nummer, Gateway och Nätmask från Telia. Hur har du konfigurerat att den ska få IP-adressen? Det måste vara inställt på dynamiskt för att det ska fungera med Telia, det går inte med PPPoE som med de flesta andra. Då har inte jag nnågra fler idéer tyvärr, har du kollat upp D-Links supportsidor? Har du provat att göra en reset? Har oxå en dlink 604t och den funkade klockrent direkt med telia. Inte behövs göra några inställningar alls. Då är det nog något som är bäng med den här.. Kort o gott, någon i en butik kommer få ett besök imorgon. Tack för era svar! :) Hej D-Link DSL-G604T
Sitter och försöker få igång en D-Link DSL-G604T kombinerat ADSL-modem och router.
Jag kommer in i admindelen på routern, men jag får inte under några omständigheter igång bredbandsuppkopplingen (Telia 8000). Jag får inget IP från Telia. Jag har konfigurerat den till att köra DHCP med LLC Encapsulation. VPI=8 VCI=35. Någon som har något tips?Sv: D-Link DSL-G604T
Sv:D-Link DSL-G604T
Sv: D-Link DSL-G604T
Sv:D-Link DSL-G604T
Hoppas allt e löst med dina Dlinks bekymmer.
Tänkte bara på minna om att telia kör med mac låsning vilket gör att det kan ta upp till 30 min när man "bytar" grejer i nätet (routern) innan man får en ip. Många missar detta..
Mvh
Jonber