Gör en liten undersökning. 1) VDSL, Bostream Scream 1) xDSL anslutning, Telia 8000 1) Telia 8000 1. Modem 1) Telia 500 1) SDSL 1 Mbit, Söderhamns teknikpark (Eget kopparpar) Vet inte om du vill ha med uppgifter från känguruland i din undersökning... men hur som helst: 1. Har fiber, får 100mbit (songnetworx.se)Undersökning: trafik
1)
Vad har du för anslutning till internet (TP,Fiber,ADSL,Modem m.fl.)
2)
Vilken hastighet har du ut mot internet (Det som står på pappret/Det du har i genomsnitt)
3)
Hur mycket trafik (upp och ner) har du igenomsnitt per dag
När det gäller fråga två så menar jag vad ditt ISP/Hyresvärd har skrivit och det du har i genomsnittSv: Undersökning: trafik
2) 13 Mbps ner/13 Mbps upp enligt leverantören.
18 Mbps ner/18 Mbps upp enligt ftp/http/TPtest (senast jag mätte för någon månad sedan).
3) Inte en aning. Ibland några MB och ibland några GB, allt beroende på vad jag gör.Sv: Undersökning: trafik
2) Ner 8MBit, Ner 0,8MBit. Enligt TP-test är ner 7MBit och upp 0,7MBit, vilket är rimligt då jag bor en bit från telestationen.
3) Samma här, beror på vad jag gör, mellan några MB och GB...Sv:Undersökning: trafik
2) 8/0,8, enligt testat till 8.02/0.79
3) Mellan 0,5 -> 7-8 GB / dygnSv: Undersökning: trafik
2. 56k, oftast 50.6 - 52
3. Så lite som möjligt men brukar bli ca 14 mb per uppkoppling/dag.Sv:Undersökning: trafik
2) 0,5 Mbit ner, upp? Stämmer ganska bra.
3) Allt mellan några tiotal mb till några gb. Beror på en massa saker.Sv: Undersökning: trafik
2) uppmätt 1.07 Mbit åt båda håll
3) Ingen aning....
/Per-ErikSv: Undersökning: trafik
1. OzEmail OzE256Unlimited (ADSL)
2. 256/64 (varierar... men stämmer ganska bra i genomsnitt med vad min plan är på...)
3. Varierar väldigt mycket beroende på vad jag gör... som de flesta andra har svarat...
Använder dock maskinen nästan uteslutande för "normal" surfning och e-post... så trafiken är för det mesta ganska "låg"... genomsnitt kanske 20-30 MB/dag...
Som kuriosa kan jag nämna att i dagsläget är 1.5MBit den snabbaste DSL:en man kan få här nere... och vill man ha det så kostar det skjortan... ;)
...fast med tanke på att man fick färg-tv här i slutet av 70-talet så är det ju ganska bra att man har tillgång till Internet överhuvudtaget... *skratt*Sv:Undersökning: trafik
2. 100mbit får ja.
3. Minst 1Gb om dagen