Tja tja Om du har någon mapp, eller rent utav hårddisk utdelat på din server, så kan du på den andra datorn högerklicka på "Den här datorn" och välja anslut nätverksenhet. FInns säkert någe bättre sätt i och med att du har Windows 2003, men jag vet inte hur... Du kan ju testa i alla fall :) Kan du inte dela ut hela hårddisken och ansluta den som vilken nätverksenhet som helst? Anslut nätverksenhet när du högerklickar på "Den här datorn" alltså. um, ja hittar ingen "anslut nätverksenhet" på den här datorn :S Om du browsar till din utdelade mapp och höger-klickar på den, får du inte upp nåt sånt alternativ då? Om du har engelsk OS så heter det "Map Network Drive", och mig veterligen så har det funnit ända sedan Windows 98. Det ska finnas om du högerklicka på "Den här datorn". jag hittade det och de verkar funka bra, bara att den kräver att man skriver in lösenordet till servern varje gång ja startar datorn för att det ska funka. Finns det något sätt att göra så den loggar in automatiskt lr liknande? En batfil som gör "net use" och som du lägger upp sökvägen till under "Run" i registry. Klart, funkar varje gång. HUr skriver man denna BAT fil? Hur ska användarnamn och lösenord skrivas in i den liksom? Testa skriva <b>net use /?</b> i kommandotolken så får du syntaxen för kommandot "net use".Virtuell hårddisk via nätverk.
Jo se, jag har en server ståendes i ett hörn som jag kontrollar med remote, men jag tycker det hade varit smidigt om ja kunde haft serverns hårrdisk virtuellt under my computer. Jag har hört det går men jag vet inte hur, kanske en mjukvara av ngt slag.
Nätverket består av en bredbandsrouter :)
Ja, och jag har windows 2000 pro på min workstation och windows 2003 server på servern.
Tackar på förhand!
Rickard
p.s hittar inget lämpligt forum d.sSv: Virtuell hårddisk via nätverk.
Sv: Virtuell hårddisk via nätverk.
/JohanSv:Virtuell hårddisk via nätverk.
Sv:Virtuell hårddisk via nätverk.
Sv:Virtuell hårddisk via nätverk.