Hallo! Har ett litet problem och eftersom (som det alltid är) problemets lösning inte finns att finna hos någon av de inblandade tillverkarna eller för den delen, mailen om problemets art aldrig blir besvarade av domsamma så kanske det finns någon på detta forum som har någon ide. har du kryptering påslagen så får iallafall jag gå in och ändra på nån inställning typ namnet (ssid?) och sedan ändra tillbaka varje gång jag loggar in... verkar inte vara den enda med det problemet heller... Tack för inlägget. Nej, jag har den inte krypterad. Fick tips om att göra om routern till accesspunkt. Så jag ska pröva det nu. har du någon brandvägg i datorn?Trådlös hjärnblödning
Jag har en LapTop "Medion MD95077" med nätverkskort "Intel pro/wireless 2200BG Network Connection" (OS Win XP home ed.), ADSL-modem "Speedtouch 510i", D-links router "Dl-624+ (airplus G+)".
Det har fungerat felfritt i någon vecka. Sen helt plötsligt lade det av. Har felsökt men nätv.kortet är ok, dioderna på både modem och router lyser som dom ska. Har kollat inställningar men allt verkar vara ok. Om jag kopplar datorn direkt till adsl-modemet så fungerar Internet vilket borde betyda att modemet fungerar. När jag försöker mig på det trådlösa så visas att datorn har full överföringshastighet från routern MEN när routern försöker få fram en ip-adress så fungerar det inte. Alltså verkar det fungera på alla ställen utom mellan modem och router(?).
Vad kan jag göra för att testa fullt ut för att se om det är routern som är boven i dramat o behöver bytas ut eller om det beror på felaktiga inställningar (som i så fall har ställt om sig själva eftersom det har fungerat)
Âr mycket tacksam för ideer o förslag.
Leif KSv: Trådlös hjärnblödning
Annars så fick jag också ändra vilken kanal som den skulle sända med (förmodligen beroende på en bärbar telefon). Sv:Trådlös hjärnblödning
Sv: Trådlös hjärnblödning
den kanke blockar så du inte får någon ip-adress