En kompis har ADSL från Glocalnet. För nån vecka sen gick hans modem sönder och han köpte ett nytt. Det blev ett D-Link DTS-300T (eller nått sånt). När man ska installera uppkopplingen från Glocalnet så säger den att man ska använda PPPoE med det modemet. Vad jag vet så använde han PPPoE även med det förra modemet, enda skillnaden var att det gamla modemet gick via USB istället för ethernet. Nu har kompisen pratat med Glocalnet igen och han säger att dom sa åt honom att ta bort "SPI" eller nått sånt. Han är inte så datorkunnig och själv har jag ingen aning om vad "SPI" kan vara. SPI är Stateful Packet Inspection vad jag har hittat info om. Jag måste lägga in att Glocalnet ÄR ett SKITFÖRETAG!!! Jag har varit utan internet i FYRA veckor nu!!! I EN vecka har jag väntat på att en viss Silvio på Glocalnet ska få tummen ur och ringa mig och förklara varför de inte på en månad lyckats ordna upp min ADSL!!! Vad har det här att göra med en väldigt gammal tråd där du inte tillför något nytt? Vi har redan sett din klagan i andra trådar...Glocalnet ADSL PPPoE
Nu till problemet: när man ska koppla upp så klagar uppkopplingsprogrammet på att modemet inte får någon kopplingston.
Behöver man verkligen kopplingston till ett ADSL-modem?
ThomasSv: Glocalnet ADSL PPPoE
Nån som vet?
ThomasSv:Glocalnet ADSL PPPoE
Vet inte var man ställer in det i den versionen ni har.Sv: Glocalnet ADSL PPPoE
Vad säger man om ett sådant företag? Gissa om de måste komma med en RIKTIGT bra ersättning för att ha kvar mig som fasttelefoni- och adsl-kund...
Och till dig Silvio om du läser det här: SKÄMS!!!Sv:Glocalnet ADSL PPPoE