Efter uppdateringarna för windows i natt den 16/6-05 fungerar inte lokalt utdelad skrivare på workstations. Win xp burkarna kan inte i huvudtaget prata med dom inte ens lokalt. Kan inte få ut testsidan heller. Ända felmeddelandet jag får är fel i utskrift. Skrivarna sätts till offline hela tiden. Tittar jag i loggarna så får jag minimum av info... Inget direkt svar på din fråga, men ring Microsoft Support. All support rörande uppdateringar är gratis. historien forsätter.. löste(?) problemet med att. Koppla allt ur USBhubben som allt satt på. Kopplade även ur hubben. Avinstallerade samtliga skrivare. Kopplade in enhet efter enhet och det fungerar igen.Efter uppdateringarna för windows i natt den 16/6-05 fungerar inte...
Händelsetyp: Fel
Händelsens källa: Print
Händelsekategori: Ingen
Händelse-ID: 6161
Datum: 2005-06-16
Tid: 11:36:21
Användare: NT INSTANS\SYSTEM
Dator: dator-men-skrivare-lokalt
Beskrivning:
Det går inte att hitta en beskrivning för händelse-ID 6161 i källan Print. Den lokala datorn har eventuellt inte nödvändig registerinformation eller meddelande-DLL-filer som behövs för att visa meddelanden från en fjärrdator. Kanske kan du använda flaggan /AUXSOURCE= om du vill se den här beskrivningen. Mer information om detta finns i Hjälp- och supportcenter. Ytterligare information: Testsida; user; Brother HL-5140 series; NT EMF 1.008; 76268; 0; 1; 0; \\dator-men-skrivare-lokalt; 2 (0x2); .Sv: Efter uppdateringarna för windows i natt den 16/6-05 fungerar inte...
Sv: Efter uppdateringarna för windows i natt den 16/6-05 fungerar inte...
Notera att bara avinstallera drivrutinerna fullt ut löste inte problemet. USB grejerna måste även kopplas ur(!?)