Då jag tankar från en dator till en annan så står det att jag bara använder 6% av min 100Mbit. tänk på att en routrar har en total kapasitet på 100Mbit. Är det mycket trafik på den så kanske du bara får 6% av den total hastigheten. Alla som anväder rautern delar ju på 100Mbit. 6% är på tok för lågt. Nja... Det är inga billiga routrar och just nu då jag testade att skicka över datan så var det bara jag som var uppkopplad. Vad är det för routrar? Hur är de kopplade och hur är de konfigurerade? Passerar trafiken några hubar/switchar? Testat att byta kablar? Testat att koppla datorerna direkt till varandra med korsad kabel utan någon router emellan? Fungerar trafiken bra mellan andra datorer på nätverket? Då jag kopplar ihop datorerna mellan varandra direkt med en korsad kabel så kommer jag upp i 10Mbit. Hur kan man kolla vilken hastighet den är inställd på? Kolla dina Naetverksanslutningar. > <b>Det står: Auto-Negotiation</b> Det är en router och jag vet inte om jag kan kolla upp det.Nätverkshastighet?
Jag har så att jag går igenom 2 routrar men båda klarar 100Mbit.
Då jag klickar på Aktivitetshanteraren och sedan på Nätverk så kommer det upp att jag bara använder 6%.
Vet någon om det finns någon spärr då man tankar från ett windows till ett annat?Sv: Nätverkshastighet?
Sv: Nätverkshastighet?
Spontant tycker jag det verkar som att du har problem med duplex. Är det en billig router? Isåfall ska alla dina NIC troligtvis stå i Auto och inte 100/Full.Sv:Nätverkshastighet?
Så jag har ingen aning om vad det som är för fel.
Då jag kör dator till Xbox eller Dator till Dator så skickar den max med 10Mbit även om jag har 100Mbits uppkoppling mellan dom.Sv:Nätverkshastighet?
/JohanSv: Nätverkshastighet?
Tror att det kan vara något inställningsfel eller nåt i Windows på någon av burkarna.
Ena burken är en Windows XP och andra är en 2003 ServerSv: Nätverkshastighet?
Vet bara hur man ser vilken hastighet kortet har tillgång till.
Det står iaf 100Mbps då jag kopplar in nätverkrkskortet.Sv: Nätverkshastighet?
Egenskaper pa Anslutning till lokalt naetverk.
Konfigurera
Avancerat
MediaType/Speed & Duplex
Vad har du for vaerde daer?Sv: Nätverkshastighet?
Och vad är inställningen i switchen?Sv:Nätverkshastighet?
Vet iaf att det inte går att ställa in.