Någon som vet om man kan specificera vilken port man vill "gå ut" igenom när man ska skapa en anslutning med sockets i php eller asp.net? Google är det bästa man kan ha ibland ;) Ja , har nog suttit och sökt bra länge ska du tro. ;) Den första posten på min sökning tog ju upp hur du sätter porten manuellt. Men sen gäller det ju att porten är öppen i brandväggen och att den inte används. Tror snarare att det är ditt problem. Dumt att öppna portar som inte används. Varför kan du inte ändra i brandväggen? Jag ska bara skapa en client som ska ansluta mot en befintlig server och port. Menar du att det är "källporten" du vill specificera? Är du säker på att det löser dina problem? Brandväggar brukar väldigt sällan begränsa på källporten eftersom man oftast väljer första bästa lediga. Destinationsporten är det som "alltid" är samma. Eller missförstod jag något nu? Det är nog til 99% kört. Tänk dig 1000 kunder på en server där alla kör sockets, brrr :). Det är nog inget drömscenario för dem. Ja , det borde vara källporten som är problemet. Vilken port använder TCP/IP tro? Jo , det kan ju bli lite tungt. Nu vet jag inte hur många som delar på samma server Jag har väldigt svårt att tro att det är källporten som blockeras av webhotellet. Vilken destinationsport är det? Du tror inte att det kan vara den som är blockerad? Är du säkert på att det är brandväggen som är problemet? Hur uppträder ditt fel? Brandväggen kanske hindrar destinationen , är inte så haj på brandväggar. det är i alla fall port 8005. Att port 80 är inblandad är inte så konstigt, då det är default-porten för webservern.problem med brandvägg och sockets
Just nu hindras anslutningen av en brandvägg och den kan inte konfigureras om.Sv: problem med brandvägg och sockets
http://www.google.se/search?hl=sv&biw=1259&q=asp.net+sockets+port&meta=
Du hittar en massa intressanta saker där :)Sv:problem med brandvägg och sockets
Problemet är att jag inte kan komma igenom brandväggen på servern genom att ansluta på vanligt sätt. Hittar inget på google som tar upp detta problem.=/
Tack i alla fall. Sv: problem med brandvägg och sockets
Sv:problem med brandvägg och sockets
Problemet är som du säger att porten inte är öppen i brandväggen jag sitter bakom och som befinner sig på ett webbhotell. Visst kan man ju skaffa sig en egen dedicated server men det kostar mer än det smakar. Sitter och klurar om det inte går att göra på något annat sätt.Sv: problem med brandvägg och sockets
/JohanSv: problem med brandvägg och sockets
Sv:problem med brandvägg och sockets
Destinationsporten är alltid densamma. Sv:problem med brandvägg och sockets
Sv: problem med brandvägg och sockets
/JohanSv:problem med brandvägg och sockets
Jag får detta meddelande:
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to XX.XX.XXX.XXX:80 (A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond. )
verkar som port 80 är inblandad om man kollar på felmeddelandet.Sv:problem med brandvägg och sockets