Hej. Har du plockat ner de senaste drivrutinerna och firmware för både din accesspunkt och din laptop vad gäller WiFi? Jag gjorde en reset. No such luck. Testade och ett D-Link WLAN USB (DWL-G122) men icke.. Det står bara att det trådlösa nätverket inte är tillgängligt. Har du MAC-adress låsning påslaget? Och inte lagt in de nya MAC-adresserna? Jag har inte testat med andra laptops. Men däremot med min stationära dator som kör trådlöst mot routern (D-Link PCI-kort i den stationära) och den hittar nät med full signalstyrka hela tiden. Kolla channels,. Jag har luskat ut en sak. Jag tror problemet ligger i routern.. Skumt dock att jag kan ansluta från min stationära med det PCI-kort som sitter där, men om jag stoppar i USB-WLAN-kortet (som jag testat i laptopen) i frugans stationära så vägrar den att hitta nätverket där också. Har du provat vad jag skrev tidigare? Det låter som en MAC-adresslåsning. Japp, MAC-adresslåsning skall inte vara påslaget, men för säkerhets skull så har jag lagt in MAC-adresserna för både min stationära och för USB-tjoflöjtet. Men det är omöjligt. Jag får det HELA tiden att fungera via den här datorn, men aldrig en chans att det rullar på med den andra, det är tvärstopp, jag kan inte ens scanna och få upp det som ett tillgängligt nätverk.Trubbel med WLAN router
Jag har en Netgear DG834 som är en brandvägg, ADSL-modem och router i ett snyggt paket, samt två datorer (en med Windows XP Pro och en laptop med Windows XP Home). Laptopen införskaffades i helgen. Nu till problemet.
På den stationära datorn funkar det utan problem att komma åt routern via det trådlösa nätverket, behöver bara ange SSID och passkey (kör WPA-PSK med TKIP), men på laptopen så är det tack och godnatt när man försöker. Den hittar inget nät och längre än så kommer jag inte. Båda korten i båda datorerna kör 802.11g och routern är inställd på detsamma. Några idéer om vad man kan göra?
Jag har varit inne i affären och frågat men när dom startade datorn så hittade den deras två trådlösa nät i ett nafs.
Kort o gott:
Router:
NETGEAR DG834
Konfigurerad för att köra 802.11 b/g (Europa), NETGEAR som SSID och WPA-PSK med nyckel xxxxxxxxxx
Dator 1:
Windows XP Pro (Eng) med SP2
D-Link WLAN PCI kort
Kör 802.11g med NETGEAR som SSID och WPA-PSK med nyckel som ovan.
Har följande services / protokoll installerade:
- Odyssey Network services
- QoS packet scheduler
- TCP/IP
FUNGERAR KLOCKRENT
Dator 2 (laptop):
Windows XP Home (Sve) med SP2
Inbyggt Winbond W89C33 mPCI WLAN
Kör 802.11g med NETGEAR som SSID och WPA-PSK med nyckel som ovan.
Har följande services / protokoll installerade:
- QoS packet scheduler
- TCP/IP
FUNKAR INTE ALLS!
Jag har även testat att köra utan någon form av säkerhet inom WLAN:et utan någon skillnad. Dator 1 hittar alltid, dator 2 aldrig.Sv: Trubbel med WLAN router
Sv:Trubbel med WLAN router
Kor en reset pa skiten .. det loser det mesta..
Jag har rakat ut for samma, anda som hjalpte var en komplett reset..Sv: Trubbel med WLAN router
Sv: Trubbel med WLAN router
Ga tillbaks med skiten, efter en reset ska den vara enkel att soka..
Kommer inte ihag om du skrev att du provat med andra laptops, annars gor
det och lamna in den sen....Sv:Trubbel med WLAN router
Hade samma problem med min Laptop, inget nätverk tillgängligt..
Uppdaterade drivrutiner för min kort i laptopen, fungerar felfritt efter det..Sv:Trubbel med WLAN router