Har försökte med två stycken olika PCI w-lan kort. Men datorn vägrar boot om det sitter ett w-lan kort i. Någon som har en anning om vad det kan vara? Den surrar igång, men inget pip eller signal till bildskärmen ges. Provat uppdatera BIOS och/eller chipset drivrutiner? Nu är jag ingen hårdvarukung men plocka ut alla andra kort på som sitter på pci platserna och hoppas på på en krock? Har iofs inte varit med om att datorn inte ens startar med ett sånt fel. Har testat ett av korten i en annan dator i vilket den funkar felfritt. Är det inte så att du måste dra en sladd från kortet till moderkortet för att det ska fungera? Så gjorde vi i skolan iafl... Har inte det med wake on lan att göra? Eftersom kortet fungerar i en annan dator utan sladd så ser jag det inte som troligt att det är anledningen. Det råkar inte vara ett Dlink kort, för dom har en tendens att inte fungera ihop med visa moderkort. Nej, det är inte ett D-link kort. Men jag har testat två olika kort från två olika tillverkare. Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Sv:Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Har även provat olika pci platser.Sv: Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Sv:Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Sv: Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Så det är datorn det är fel på.
Min hypotes är att det trådlösa nätverkskortet drar för mycket ström eller att moderkortet kan inte leverara den ström kortet kräver.Sv:Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Det är ett känt fel på dem.
// niklasSv:Dator vägra boota upp med PCI W-lan kort
Därför drar jag slutsatsen att datorn det är fel på.