Jag har problem med min D-Link DI-614+. Del har fungerat felfritt fram tills en vecka sedan. Jag har varit utomlands i tre veckor, allt fungerade fint innan jag åkte. När jag kommer hem slår jag igång min dator (nätverkssladd), det fungerar fint, min far startar sin dator (trådlös) och börjar ta emot e-posten. En spontan fråga.Ryckte du ut stömsladden till routern innan du åkte på semenster? Nej, jag drog inte ut sladden. Men om åskan slagit ner borde den väl inte fungera alls? För det fungerade ju bra om jag bara använde mig av nätverkskablar. Har du testat att byta kanal som den sänder på? jag fick göra det och sen dess har det fungerat nästan felfritt...D-Link DI-614+
Det är nu det märkliga börjar: Min far kan ta emot kanske ett och ett halvt meddelande, varpå datorn tappar kopplingen mot routern. Samtidigt får jag upp ett meddelande på min dator som säger att en nätverkskabel inte är ansluten. Nätverket slutar fungera under två sekunder, routern verkar starta om, sedan börjar det fungera igen, min far kan ta emot ett och ett halvt meddelande, nätverket slutar fungera, osv. osv.
Jag tycker det verkar märkligt och börjar undersöka. Jag provar en annan trådlös dator. Samma där. Den kopplar upp mot routern, jag hinner ladda en sida på Internet om jag har tur, men oftast hinner den inte ens ladda klart sidan innan den tappar kopplingen mot routern. Det fungerar inte internt heller, jag försökte föra över en fil från min dator till en trådlös. Filöverföringen startar, men slutar nästan direkt, routern startar om...
Jag har provat "nollställa" routern. Ingen lycka. Jag tänkte att någonting störde, och i dag började jag flytta routern till en annan plats. Ingen lycka med det heller. Vad som hände var att när jag kopplade i routern igen så fick ingen dator kontakt med den, varken trådlöst eller via kabel. Alla lampor bara blinkar. Eller nej förresten. Inte alla, inte samtidigt i alla fall. Alla lampor för LAN-portana blinkar, eller lyser, det växlar lite. Det finns en lampa under M2, som blinkar ibland, lyser ibland och lyser bara lite svagt ibland. Jag har fått WAN-lampan att blinka en gång, som att den får kontakt men tappar den direkt. WLAN vill inte alls lysa. Jag tror att jag har fått M1 att lysa också. Jag vet inte vad som är fel med den, men den fungerar i alla fall inte, jag får ingen kontakt med den.Sv: D-Link DI-614+
Kan ju vara åskan som slagit ut den.Sv:D-Link DI-614+
Sv: D-Link DI-614+