Jag har följande: Lite sent men kan du inte ha satt så att du måste ange mac adresser på samtliga enheter som vill ansluta till routern? Då får man utmärkt kontakt men ingen access Verkar som du inte har DHCP på. Trådlös säkerhet stoppar mig från internet.
D-Link GamerLounge, försäker nu konfigurera den så att jag stryper åtkomsten för mitt nätverk.
D-Link DWL-G650, trådlöst PC-Card i min bärbara dator.
Har avaktiverat windows brandvägg och norton internet security under mina försök.
Jag böjrade med att testköra internet uppkopplingen helt oskyddat via routern dvs "security mode=none", då kan jag ansluta till nätverket och internet. Ser även att min bär bara dator har kontakt med routern.(använder mac filter)
När jag testat att detta funkar så vill jag öka säkerheten, men nu börjar problemen.
Väljer nu dessa inställningar i routern.
Har valt att inte visa mitt SSID
WPA mode "WPA" ytterligare alt. WPA2 och WPA2 only.
Cipher Type "TKIP and AES"
Group Key Update Interval "3600 seconds" (förinställt)
Pre Shared Key: lösenord med 11 tecken.
Går vidare till trådlösa kortet. Väljer att ta bort alla gamla nätverk
Böjrar med att namn ge nätverket med mitt SSID
Väljer WPA-PSK
Datakryptering "TKIP" har även provat med AES utan resultat.
Skriver själv in min nyckel.
Den bärbara datorn och routern har kontakt, signalstyrka utmärkt då jag har dessa bredvid varandra just nu.
Hur ska jag göra för att komma ut på internet.Sv: Trådlös säkerhet stoppar mig från internet.
Sv: Trådlös säkerhet stoppar mig från internet.
Jag har även för mig att jag har kunnat ansluta med "fel" nyckel och det ser ut att funka. Jag är ansluten men jag får ingen ip-adress etc. Det skickas lite "små paket" fram och tillbaks....
Du kan ju kolla upp så att du skriver in nycklen i "samma" format på switchen och på datornn.
Kan även vara ett tipps att använda d-links saker för attt ansluta och inte de som är default i "Wintendos".... Har för mig att man skall installer drivers innan man sätter in kortet etc... Men kolla upp närmre i manualen... Det är himla lätt att göra fel för det är inte riktigt så rakt fram som man tror när man skall installera d-link saker... det är ofta så att windows "våldtar" det du installerade och försöker köra sitt eget race istället :(