Postade detta på idg.se's forum men det är så slött så jag gör ett försök här istället (där det verkar finnas mer begåvade människor med större lust att hjälpa till =))Användar-auktorisering i ISA 2004
Har lite problem med mina users i ISA2004. Har ett AD på en 2003-server som jag vill använda för att kunna sätta olika regler i ISAn på olika grupper av användare.
Det enda som gör att någon som är medlem i domänen kan komma igenom ISAn är om jag lägger till "All users" i ISAn.
Har provat att lägga till användare/grupper via Users->new->"Windows users and groups"->osv..
Är det någon speciell system policy som kräver konfiguration för att ISA ska kunna auktorisera användare i ett AD? (det fungerar att söka i AD't och lägga till användare/grupper utan problem).
Kör enligt template: Edge firewall.
ADt ligger på en annan maskin än ISAn.
Efter ett tag när jag har hållit på och konfigurerat ISAn får jag följande fel-meddelande: "Inga fler slutpunkter är tillgängliga för slutpunktsanvändaren". Detta dyker upp när jag ska försöka lägga till användare eller grupper från ADt i en policy.
Mvh
Jon Lindeheim