Jag tänkte köpa en extern hårddisk som extra backup/lagring. Har kollat in en Maxtor OneTouch II, 200 GB - Hi-Speed USB som jag tänkte ansluta till min fil/webserver. Tja det är väll bara att dela ut din externa Hårddisk för den får ju en egen bokstav när du kopplar in den. Skall inte vara några som helst problem att göra det... Dock bör du tänka på att en USB-enhet inte är den säkraste typen av backuplösning. Tack för era svar och tips! Jag tar med dom till affären. :)Åtkomst av extern hårddisk i nätverk
Jag har ett nätverk som består av två arbetstationer och min fil/webserver. Om jag nu ansluter denna externa HD till min server kommer jag då åt den på vanligt sätt i nätverket från de andra datorerna? Jag vill gärna tro det men innan köp vill jag kolla med er så jag inte köper något i onödan som inte fungerar som jag vill ha det.Sv: Åtkomst av extern hårddisk i nätverk
Sv: Åtkomst av extern hårddisk i nätverk
OneTouch är dock en av de bättre USB-enheterna... har dock haft problem med dom med... Fast ofta räcker det med att inte använda Dantz Retrospect(som jag tror följer med OneTouch) utan använda något annat backup-program... Till och med NTBackup verkar vara tillförlitligare än Retrospect...Sv:Åtkomst av extern hårddisk i nätverk