Jag har en dator som INTE skapar en IP-adress från mitt modem utan antar en adress likt 169.254.xx.xx, men om jag installerara viss programvara så kan dom ändå kommunicera med internet.. vari kan felet ligga ??... IP tilldelas av server, o.s.v. allt automatiskt.. Hm... Nu hänger jag inte riktigt med. Vad är det för modem? Hur ser ditt nätverk ut? Dator Nätverkskort (169.254.xx.xx) - Modem (Nån yttre IP) Är det möjligtvis så att du förutom ditt "vanliga" nätverkskort Hm... Vad har du för anslutning? Internetleverantör? Har du dynamisk eller statisk ip? Förstår inte riktigt, men kan det vara så att du har en icon med nätverkskortets status som berättar att du inte är ansluten till det lokala nätverket + en modemanslutning som fungerar. Detta har löst sig, visserligen på ett tråkigt sätt då det var SP2 som orsakade detta fenomen. Inte bara detta utan trådlöst tangentbord fungerade som en blinkers på en bil.. ibland .. ibland inte.. ibland..IP-krux..!!
Grejen är att jag får kontakt med internet MEN det kommer hela tiden en varning från Windows om att jag har " begränsad eller INGEN anslutning.."
Hur lösa ?Sv: IP-krux..!!
Sv:IP-krux..!!
Nätverkskortet rapporterar att det har begränsad eller inget nätverk (orange triangel) men om jag installerar t.ex. program som ska hålla sessionen med ISP igång så säger den nåt annat och internet fungerar, men FORTFARANDE har jag ikonen nere i systray som säger annat..
Konstigt.. håller med.. har alldrig råkat ut för detta..antingen funkar det eller inte, men inte båda.
Va kan va kruxet..
Har provat med att via DOS-fönster förnya IP-adress utan resultat. (release och renew)
/JuhaSv: IP-krux..!!
har en nätverksadapter för trådlöst som letar efter ett lan?
Inaktivera den i enhetshanteraren om du inte använder trådlöst!Sv: IP-krux..!!
Sv:IP-krux..!!
Högerklicka på Mina nätverksplatser och välj Egenskaper för att komma till Nätverksanslutningar, kolla ifall du har flera konstiga anslutningar och välj Egenskaper på dem så finns det en kryssruta där: "Visa ikon i Meddelandefältet när jag är ansluten", den kan du kryssa ur så borde du slippa alla meddelanden. Eller kryssrutan: "Meddela mig vid program med anslutningen"... kanske
/// Jimmie ElvenmarkSv: IP-krux..!!
Till Larry: Har faktiskt en trådlös oxå, har inte inaktiverat den, ska kolla om det blir nån skillnad.