Pratade med en person och vi kom fram till att han hade visst en Domän server hemma i sitt hemma nätverk. alltså hans nätverk var kopplad till en 2003 server som hade en domän kontrollant. > <b>Nu undrar jag vad för fördelar är det igentligen för hemma känns det inte några fördelar att ha ett domän server?</b> Jo men det är inget han behöver vad jag vet. > <b>Jo men det är inget han behöver vad jag vet.</b> Nää det vet jag :) DC hemma är kul i inlärningssyfte/smidighetssyfte :) *gilla pellesofts avtal*Domän server hemma, fördelar
Nu undrar jag vad för fördelar är det igentligen för hemma känns det inte några fördelar att ha ett domän server?Sv: Domän server hemma, fördelar
Tja, allt ifrån att lära sig till att ha samma användarnamn/lösenord/inställningar på de klienter man har hemma.Sv:Domän server hemma, fördelar
De loggar in lokalt och det enda de delar med sig är en skrivare och utdelad katalog
Deras Router delar ut IP nummer så det känns nästan som att det räcker med att köra Workgroup Sv: Domän server hemma, fördelar
Vad han behöver eller inte behöver är inte något jag lägger mig i. jag svarade bara på din fråga varför man kan ha en DC hemma.Sv:Domän server hemma, fördelar
ash han kan slänga ut den där servern, fast först lägga alla datorerna i en workgroup :)Sv: Domän server hemma, fördelar
Kan avslöja att det visst visst användning för att ha en lokal dns-server:
1) Redundans: Inga problem att lägga till sjuttioelva externa dns-servrar i reverse-listan
2) Smidighet: Lätt att lägga till alla linuxburkar för dns
3) Kul :P