Hej alla. Tja D-link har inte fått så många positiva response fast det fungerar ofta helt ok. De tillhandahåller inte en "komplett" enhet och vill dessutom ha gräsligt mycket pengar för det de erbjuder. Allt-i-ett med fyra portars LAN samt WLAN AP Ok, tack för förslag. Har oxåå en D-Link G-604T som snurrar problemfritt med 3 anslutna datorer varav 1 trådlöst. Denna bör testas (Intertex SurfinBird IX68 ADSL Air GW2), gillar deras routrar. Aldrig hängt sig och är mycket enkla att konfigurera.Optimal router för ADSL "allt i ett"
Söker förslag på router för ADSL som har "allt".
Söker en enhet med inbyggt ADSL modem som klarar upp till 24 mBit, 4portars hub samt trådlös adapter.
Finns allt detta i "en och samma låda", förslag på lämpligt märke och modell sökes.
Detta till mitt hem så jag antar att det är D-Link eller Netgear jag söker, eller ??
Mvh
MattiasSv: Optimal router för ADSL "allt i ett"
Finns en bra ide om du vill ha bra och bra support är att köpa från din egen internetleverantör.
Blir ofta dyrare men man slipper bli bollad mellan sin internetoperatör och modem tillverkare.
För de har ofta en vana att skylla ifrån sig.Sv:Optimal router för ADSL "allt i ett"
Kan det vara så att "gratis" anslutningsavgift ligger i "ockerdyrt" modem ??? ;-)
//MattiasSv: Optimal router för ADSL "allt i ett"
Har haft dessa två:
Netgear DG834 (funkar med 24mbit med firmwareuppdatering)
Trådlöst nätverk funkade dock INTE med min sambos laptop, sen hade
hon en sunkig Medion som var jäkligt speciell rent allmänt, i övrigt var
jag supernöjd.
D-Link G-604T (funkar med 24mbit med firmwareuppdatering)
Kan behöva omstarter ibland, någon gång i månaden men funkar
i övrigt fläckfritt. Var lite halvtricky att få tag i fw-uppdatering, men
det kanske finns ute på deras site nu.Sv:Optimal router för ADSL "allt i ett"
Vi får se vad som vinner duellen efter nogrannare genomgång av specar.
//MattiasSv: Optimal router för ADSL "allt i ett"
Sv:Optimal router för ADSL "allt i ett"
http://www.intertex.se/products/detail.asp?iProductID=64