Om jag nu väljer att köra WEP (Kan nog välja annat men är rädd att de blir en massa bråk har man hört) Kom igen nu teknik snubbar :) > <b>Sedan ställer man in så DHCP bara delar ur så många IP nummer man har datorer. </b> Fast om inte SSID "skriker ut HÄR ÄR JAG" så borde väll sniffningen vara lite svårare eftersom de har inget att läsa ifrån`? > <b>Fast om inte SSID "skriker ut HÄR ÄR JAG" så borde väll sniffningen vara lite svårare eftersom de har inget att läsa ifrån`?</b> Du menar klienterna? när de anropra min SSID?Säkerhet över WLAN
Sedan ställer man in så DHCP bara delar ur så många IP nummer man har datorer.
Sedan spärra MAC till dess IP nummer
Ställa in MAC filtering
och sist stänga av SSID
Då borde man vara rätt så säker eller???
Att ens sitta och försöka på mitt lilla lina tror jag inte är så intressant men man vet ju aldrig.
Hur är det med krypteringens längd?
64 bit eller 128 (Tror inte min klarar mer en 128)
De jag har hört under min utbildning är det svårare att knäcka ett 64 bit en 128 bit
Att 128 skickar ut mer information så det blir lättare att knäcka det.Sv: Säkerhet över WLAN
Vara vara 100% att jag gör det bästa när det gäller WLANSv: Säkerhet över WLAN
> <b>Sedan spärra MAC till dess IP nummer</b>
> <b>Ställa in MAC filtering</b>
> <b>och sist stänga av SSID</b>
> <b>Då borde man vara rätt så säker eller??? </b>
Nej. Det enda som är hyffsat säkert är WPA och riktigt säkert är WPA2 eller VPN. WEP tar en 5-10 min att knäcka, MAC-adresser går enkelt att spoofa, IP kan man konfa manuellt och SSID får man fram enkelt.Sv:Säkerhet över WLAN
Sv: Säkerhet över WLAN
Lite är nyckelordet. Man läser all trafik som finns i luften så har man alla SSID. Det är inget skydd.Sv:Säkerhet över WLAN
Hmm ok
Fast jag kanske ska köra WPA-PSK istället fär WEP
Hur lång sträng tycker ni att jag ska köra på WPA-PSK
Hittar ingen rek mer en att använda en väldigt blandning på tecken :)