Hejsan! Har du någon kryptering, mac filer eller annan säkerhet igång på accesspunkten? Testa i sådana fall att stänga av det. Hittar du något nätverk då du söker? Nope, har testat att stänga av allt (kör macfiltrering och kryptering normalt sett). Finns även ett par öppna accesspunkter i området som jag kan lokalisera med min laptop, men inte med PDAn. Min kollega har en identisk PDA, och har inga problem med att hitta punkterna, men han får å andra sidan inte en FE80:: ip. Att han inte har ipv6 ska inte vara anledningen till att han får det att fungera. Wlan-protokollet ligger innan ip-protokollet. Låter som antingen mjukvarufel eller hårdvarufel :/ Usch da.. De lät inte bra... Ingen garanti kvar heller så de blir nog bara till o vänta o hoppas på att man får köpa in en ny. Har uppgraderat mjukvaran en gång för att utesluta det, så då är de väl hårdvaran som är paj... WLAN går som ipv6 - (Windows Mobile 2003 SE - FSC LOOX 420)
Har en Fujitsu-Siemens LOOX 420 med Windows Mobile 2003 SE på. Har tidigare inte haft behov av WLANet och har därför inte brytt mig i att det inte fungerar, men nu börjar det bli en nödvändighet och jag får det inte att funka. Har postat trådar i ett antal forum utan svar, så jag verkar vara ensam om problemet.
Mitt problem är att jag får en ipadress: FE80::225: osv. Det går alltså inte att hitta en enda accesspunkt utan jag blir helt strandsatt.
Har provat hard reset ett antal gånger utan resultat. Har även testat att fabriksinställa routern, ifall problemet skulle ligga där, men jag får ingen kontakt ändå.
Finns det några andra idéer där ute, så mottages dom gladeligen.
Mvh
ChristofferSv: WLAN går som ipv6 - (Windows Mobile 2003 SE - FSC LOOX 420)
/JohanSv:WLAN går som ipv6 - (Windows Mobile 2003 SE - FSC LOOX 420)
Sv: WLAN går som ipv6 - (Windows Mobile 2003 SE - FSC LOOX 420)
Sv:WLAN går som ipv6 - (Windows Mobile 2003 SE - FSC LOOX 420)
Finns ju alltid alternativet att köpa ett Wifi SDkort, men det är inte så spännande o sitta o skifta kort, sen kostar dom ju på tok för mycket.
Aja, tack för hjälpen iaf!
Mvh
Christoffer