Fick det svaret och jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Någon hårdvarubrandvägg finns inte, det finns bara mjukvarubrandväggar. Skillnaden är bara vart mjukvaran sitter någonstans. En brandvägg i en router har de fördelarna att du kör sällan några filer där, vilket gör att de är mindre känsliga för virus. mm en router ger bra skydd. Hörde att ca 70% av alla attacker kommer inifrån nätverket, så idén är nog inte så dum Tja, den siffran låter konstig. Själv har jag jag inte fått en enda attack på någon burk i huset trots att ingen har någon mjukvarubrandvägg aktiverad. Kör bara hårdvara (varesig det är en bredbandsrouter eller en linuxburk.) Däremot vet jag om ganska mycket folk som tryckt in adsl-modemet i datorn för att lite senare installera om datorn ;) Det jag mest är rolig är att man inte riktigt vet vilken trafik som går imellan och ska godkännas.Är router lika bra som en brandvägg
De har ett litet nätverk och inga datorer har någon mjukvara brandvägg.
Skyddar en Router lika bra som en hårdvarabrandvägg, De behöver ju inte VPN eller sådant??
Eftersom jag knappt har jobbat med hårdvarubrandvägg och enbart läs det så vet jag inte vad jag ska svara.Sv: Är router lika bra som en brandvägg
Sv:Är router lika bra som en brandvägg
Kanske ska rek att de kör in brandväggar på alla datorer :)Sv: Är router lika bra som en brandvägg
Sv:Är router lika bra som en brandvägg
Sv: Är router lika bra som en brandvägg
Men visst vi har licens på att köra in en brandvägg på samtliga datorer