Har stött på ett problem och visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Har du installerat den senaste firmwaren från Netgear? jo jag har uppdaterat till det senaste. Kan det vara din switch som inte orkar med den oxså? har testat med en 2 routrar och så har jag även testat med en switch mellan. Du kan väl kontakta Netgear eller Microsoft och fråga? De om några borde kunna ge dig ett svar. ställer inget krav men hoppas bara på det bästa :pNetgear StorageCentral stänger av nätverket
skaffade mig en Netgear StorageCentral och den funkar hur bra som helst då man ska föra över och göra backup men då man ska ha något från den så laggar internet ihop.
Fick detta fel.
<code>Händelsetyp: Fel
Händelsens källa: DCOM
Händelsekategori: Ingen
Händelse-ID: 10010
Datum: 2006-07-03
Tid: 18:03:30
Användare: NT INSTANS\SYSTEM
Dator: SLEEPWALKER
Beskrivning:
Servern {73E709EA-5D93-4B2E-BBB0-99B7938DA9E4} registrerades inte med DCOM inom erforderlig timeout.</code>
Det är ju inte bara det att man slutar ladda från den utan att den även tar med sig hela internet & min uppkoppling mot nätverket på köpet så att man måste starta om datorn.
Någon som vet hur man kan fixa detta?Sv: Netgear StorageCentral stänger av nätverket
Att den är slö är allmänt känt, så till backup duger den bra men till att skicka
filer via internet är ingen höjdare precis.Sv:Netgear StorageCentral stänger av nätverket
men så fort jag försöker ta något från den till min dator så lägger internet av.
<b>* EDIT #1 *</b>
Det är inte bara internet som lägger av utan det är all nätverksamhet till och från min dator.
<b>* EDIT #2 *</b>
Har upptäckt att jag behöver inte dra filer från den för att allt ska lägga av.
Bara jag har diskarna kopplade till datorn :SSv:Netgear StorageCentral stänger av nätverket
Har du mölighet att testa med en annan?Sv: Netgear StorageCentral stänger av nätverket
Sv:Netgear StorageCentral stänger av nätverket
Här kan du inte ställa krav att man ska lösa det åt dig eller svara, utan det är helt frivilligt
och av ren hjälpsamhet som man gör det. Sv: Netgear StorageCentral stänger av nätverket