Har ett antal stationära datorer och varje ha ett trådlöst PCI kort. Ibland tappar det trådlösa nätet uppkopplingen, speciellt dlink som jag upplevt det. Dra ur strömkabeln ur routern, låt den vila i 30 sekunder och kör igen. Det brukar lösa problemet. Men det kan ju bli minst 1 gång om dan att man får dra ut sladden ur routern. Tyvärr så är det nog något som är relaterat till d-linken. Jag har samma problem. Har 2-3 datorer + en Lan disk ansluten. Händer relativt ofta att jag tappar kontakten mellan enheterna. Sen har jag en hel del problem med att adsl anslutningen slutar att fungera. Men det kan bero på att jag har Glocalnet. Förr när jag använde mig av telia var det aldrig problem med adsl:en. Lösningen brukar vara en "norsk reset. Har problem med att anslutningen tappas mellan en dell trådlös "bredbandsrouter" tappar just trådlösa anslutningen (och slutar svara på http-anrop) ungefär 0,5 till 4 gånger per dygn om man använder den. Helt hopplöst. Har en Netgear som "hänger" sig efter typ 1-2 dagar, jag skall vid tillfälle byta men fram tills dess satte jag en timer som stänger av strömmen några minuter på morgonen. Så en omstart per dygn gör att den funkar.. Vetifan vilket märke jag skall våga köpa för att få en bra produkt.. Gissning: En trådlös ap _utan_ bredbandsrouter som inte är "gratis" (säg att den får kosta lite) så borde du få något som inte är riktat mot medelsvensson? :) <b>Har en Netgear som "hänger" sig efter typ 1-2 dagar, jag skall vid tillfälle byta men fram tills dess satte jag en timer som stänger av strömmen några minuter på morgonen. Så en omstart per dygn gör att den funkar.. Vetifan vilket märke jag skall våga köpa för att få en bra produkt..</b> Jag har en D-Link DSL G604T med, sedan jag installerade någon rysk eller taiwanesisk (dock engelsk till språket) version av deras ADSL2+ firmware (som jag fick tag på efter att ha svurit som en borstbindare på D-links support runt 7-8 gånger) så har den fungerat klockrent. Har inte behövt starta om den på 4 månader, det trådlösa nätet KAN ta en paus på någon sekund emellanåt men den tappar inte DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Allt är kopplad till en DSL-G604T eftersom det är tänkt att köra ADSL senare på dom men just nu är de bara kopplade så man kan skriva ut via en printserver.
Har satt in ett WPA och fått det att fungera perfekt.
Det går skriva ut och allt det där.
Men när jag gjorde en del andra saker så tappade samtliga datorer anslutning till DSL-G604T. Man klickade i listan och den ville ha ett lösenord och den var ifylld (Man ser ju förstås bara punkter)
Sedan händer det inget så mycket verkar det som (Hade lite brottom så jag hade inte tid att vänta).
Jag har pratat med D-link och enligt dom har jag den senaste firmware.
Förstår inte vad det kan vara.
Vad ska man göra, är det någon inställning man har missat eller vad? Sv: DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Tips 2. Om de pci korten du har i burken krävade installation av annat gränssnitt än windows för att det trådlösa ska fungera, stäng av tjänsten windows zero configuration. Kan lösa problem ibland ocksåSv:DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Kanske flera gånger om dagenSv: DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Sv:DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Sv: DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
Jag har haft liknande problem med min Netgear-router och eftersom jag inte har datorerna igång dygnet runt så var den där lösningen inte alls dum. Tror faktiskt att jag ska testa den.
ThomasSv: DSL-G604T tappar nätverksanslutning med datorerna
uppkopplingen och det är inget som direkt stör. På min stationära (som jag t ex använder till spel och
nöjen) så har jag dragit en kabel till ruttaren så slipper jag alla eventuella pauser och lag som kan
uppstå.
Sen är det klart att jag helst vill ha en riktig AP men jäklar vad pengar dom vill mjölka en på för en sån.