När uppgraderade bredbandet till 24 mbit Tele 2 så fick jag ett nytt modem Speedtouch 546. Detta innehåller en router samt fyra utgångar. min fråga är nu hur skall jag koppla ihopa deta så att det fungerar? Var är bäst att lägga inloggningen till bredbandet? Skall jag använda modemets eller D-linkens router? Hur kopplar jag ihopa modemet och D-linken? Skall jag koppla kabeln från modemet till WAN porten eller eller i lan portarna d-linken??? Får inte det funka. Tips??? Detta funkade utmärkt med det gamla modemet, där fanns bara en wan utgång. Testa följande: <b>Koppla samman DSL-modemet med D-Link:en (TP-kabel, LAN-LAN).</b> Tror båda enheterna klarar av att "vända"... nästan säker på att SpeedTouch:en klarar det iaf... så det spelar förmodligen ingen roll... Enligt Tele 2 är där fel på modemet. de skall skicka ett nytt. ÅterkommerProblem med nätverket Speedtuoch 546 och D-link 524
Sv: Problem med nätverket Speedtuoch 546 och D-link 524
<info>
Sätt upp DSL-modemet så att du kan ansluta till bredbandet. (Står förmodligen i manualen från Tele2 hur du skall göra)
Slå av eventuell DHCP på DSL-modemet. (Står i modemmanualen hur du gör)
Sätt in en fast IP på samma nät i D-Link:en och slå på DHCP (Står i manualen i D-Link:en hur du gör)
Koppla samman DSL-modemet med D-Link:en (TP-kabel, LAN-LAN).
</info>
...borde vara enklast... ;)Sv:Problem med nätverket Speedtuoch 546 och D-link 524
Kabeln mellan modemet med D-Link:en bör väl vara korsad (om inte någon av enheterna klarar av att "vända")?
/JohanSv: Problem med nätverket Speedtuoch 546 och D-link 524
Sv:Problem med nätverket Speedtuoch 546 och D-link 524